lära sig svenska på Lernia

Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

To fill the gap of communication between Swedish learning classmates at Lernia in Göteborg.


    ormblomman 22

    Ibraheem
    Ibraheem
    Admin


    Posts : 25
    Join date : 2009-12-02

    ormblomman 22 Empty ormblomman 22

    Post  Ibraheem Sun May 09, 2010 12:39 pm

    Urba stuga ligger vid en sjö. Det är en varm dag. Vi tar oss ett svalkande dopp i sjön. Urban säger ännu ingenting om berättelsen som han har skrivit, och som jag har kommit hit för att läsa. Men på kvällen ger han mig en tjock bunt papper. Det måste vara flera hundra sidor.

    svalkande
    ett dopp
    ännu (inte än)
    ingenting
    har skrivit (skriver)
    har kommit (kommer)
    hit
    tjock
    en bunt
    det måste vara (jag tror att det är)

    Det är en kriminalroman, en deckare, förklarar Urban.
    Jag blir förvånad. Jag hade förvånat mig något annat. Aldrig hade jag trott att Urban kleerwot skulle skriva en deckare.

    Apropå deckare, säger jag. Jag kom just att tänka på Vera Kall. Fick man någonsin veta vad som egentligen hände med henne?

    Urban svarade inte genast. Han sitter tyst en stund och stirrar på mig på ett satt som gör mig nervös. Jag börjar svettas i handflatorna.

    En kriminalroman/en deckare
    förklarar
    förvånad
    hade förväntat (förväntar)
    hade trott (tror)
    skulle skriva (skriver)
    apropå (när man pratar om)
    kom att tänka på (började tänka)
    just
    någonsin
    genast
    stirrar
    nervös
    svettas
    handflatorna (en handflata)


    Urba cottage situated on a lake. It's a hot day. We take a refreshing dip in the lake. Urban still says nothing about the story he has written, and I have come here to read. But at night he gives me a thick stack of paper. There must be several hundred pages.

    cool
    a dip
    yet (not yet)
    nothing
    have written (writing)
    have come (to come)
    here
    thick
    a bundle
    it must be (I think it is)

    It is a crime novel, a detective story, "explains Urban.
    I am surprised. I had surprised me otherwise. Never had I thought that Urban kleerwot would write a mystery.

    Speaking of mysteries, I say. I just came to think of Vera Cold. Did you ever know what really happened to her?

    Urban did not respond immediately. He is silent a moment and stares at me in a way that makes me nervous. I start sweating in palms.

    A crime novel / mystery one
    explains
    surprised
    had expected (expected)
    had believed (believe)
    would leave (write)
    By the way (if you were talking about)
    came to mind (was thinking)
    just
    ever
    immediately
    stare
    nervous
    Sweating
    palms of the hands (one palm)

      Current date/time is Mon May 06, 2024 8:41 pm